fredag 16 januari 2009

Nada

I L.A är det faktiskt väldigt kul att vara arbetslös, då INGEN där har ett 9-5 jobb. Det finns alltså alltid någonting att göra och någon attt hänga med en vanlig fredag då man är hemma. I dag har jag varit hemma hela dan och spendarat mellan 05.00 (jetlag)-19 såhär:

Uppdatera min facebook status: ungefär 5 ggr. Började typ med "jihuu", sen "söker jobb." Sen blev det lite blogg promotion, och "vill nån äta lunch". Den sista blev "Elina is bored."

Sova: I omgångar. Man sover väldigt bra i Sverige, mörkt, kallt i luften, men väldigt varmt under täcket.

Äta: Lite ballerina kakor (mycket bättre än Oreo's, men inte bättre än Cheescake Factory's Cheescake www.cheescakefactory.com, eller Katana's Volcano www.katana.com), rostade mackor med SVENSK ost, rester av "sommarkorven" jag tillagade i går, samt såna där mini -saltgurkor som heter Chornicons. Sedan ägnades en stor del av dagen att gå förbi kylskåpet, öppna det och kolla om det fanns "någonting gott."

Leta jobb: Blev uttjatat väldigt snabbt.

Leta lägenhet: Se ovan.

TV: Varken "semestersvenskar" eller "my perfect life" har börjat ännu, och tyvärr så verkar Xena the Warrior Princess vara det bästa som sänds under dagtid i Sverige.

Nu då? Mina boxar som jag shippade med posten från USA kom i dag, efter bara 5 dgr! Dock med noteringen "i skadat tillstånd". Man kan inte få allt här i livet...

Nej, måste step-it-up lite! Snart...

En väldigt trevlig sak i Sverige är dock en så kallad"Hälsotallrik." Finns på a cafe near you och gör att man känner sig väldigt sportig och hurtig i detta land med de friska vindarna! (positivitet, positivitet!)

Jag har märkt att de flesta av mina vänner har införskaffat sig en hobby på senare dar. Är det inte basket, rida, gymma eller dansa salsa, så kan det vara att ladda upp klipp på youtube med hopp om att bli känd, måla blomkrukor eller skriva romaner. Jag behöver alltså en hobby för att smälta in i Sverigelivet. Ska framföra en del förslag på Sverige anpassade hobbys inom kort. Att rollerblada i hotpants längs med typ Kungsgatan passar sig inte i detta klimat, ej heller med alla fotgängare som gängar sig på gatorna. But hobby it is.

Är fortfarande lite jetlaged, men är ändå ganska sugen på att kolla vad som händer på stan en helt vanlig fredag med -15C. Ska nog möta upp en kompis och följa detta närmare.

Lager på lager. Kläder alltså. Många lager. Inga pumps eller party toppar. That time is long gone. Salut L.A people.

Peace and Happy Friday.

5 kommentarer:

  1. Det er så rigtigt det med at i LA er der altid nogen at gøre noget med til alle tider. Og det er derfor ikke stigmatiserende hvis man ikke har et "rigtigt" job. Det må man selv om...

    SvaraRadera
  2. Hur många gånger kan man igentligen gå in på din blogg i förhoppnigar att du skrivit ett nytt inlägg haha.
    Hoppas vi ses ute i sthlms nattliv i helgen:) //Elin

    SvaraRadera
  3. Hej Elin! Thanks for the love. Nu finns det mer, och jag lovar att jag ska bli bättre och snabbare på att uppdatera. Synd att vi missade varann i helgen, men vi får helt enkelt köra nya tag!

    SvaraRadera
  4. Mette, no, it should be on Swedish time. It looks like it is on my computer at least. Yes? No?

    SvaraRadera